Don't Stop Me Now

Hej!
Under de senaste två veckorna har jag varit på banken tre gånger. Tre gånger! I alla fall så skulle vi dit för att fixa med pengarna till den sista avbetalningen. Ni andra som ska åka vet att den sista betalningen verkligen inte är billig. Typ halva kostnaden. Suck!
.
Men nu till det jag egentligen tänkte berätta. Det är en lång historia så jag drar den bara lite snabbt.
.
Första gången vi var där och skulle föra över pengar så möttes vi av beskedet att det inte fanns en spänn på kontot. Kontot fanns där, men det var tomt. Vi (det vill säga jag) blev stressade och skyndade oss hem för att kolla igenom papperna. Det är nämligen så att jag för några år sedan råkade ut för en olycka, och det är bara därför jag kan åka. De pengar jag fick av försäkringsbolaget täcker hela året, och lite till. Men nu var det så att försäkringsbolaget inte satt in några pengar på kontot. Det var på en fredag som vi fick reda på det genom banken. Så vi fick gott vänta till måndagen efter för att ringa försäkringsbolaget och fråga dem.
.
Jag var inte hemma när min mamma ringde till dem för att reda ut det hela. Men det var tydligen så att de hade glömt att sätta in pengarna. Alla papper var ifyllda men de hade inte fört över några pengar. Lite extra krångel såhär i slutbetalnings tider. Härligt, härligt. MEN! De erkände sitt misstag och satte in pengarna redan samma vecka. Detta är alltså förra veckan.
.
Så i fredags förra veckan skulle vi dit igen och fixa med pengarna. Då har banken stängt tidigare för att det var nationaldagen två dagar senare. Vad är det för en jä*la ursäkt. Lite mer som "Vi orkar inte hålla öppet till vår normala öppettid i dag men behövde en anledning". Man blir så trött.
.
Men efter allt krångel och två helt onödiga besök till banken, så var vi för tredje gången tillbaka idag för att en gång för alla fixa med pengar. Och idag flöt allt på bra. Inga tomma konton eller stängda bankkontor. så nu är hela året betalat och två VISA kort är beställda. Ett att använda som vanligt och ett som back-up.
.
Nu till något helt annat. Imorgon är det den sista riktiga skoldagen. Och då ska vi ändå se på när lärarna blir ner dragna i Svartån. En märklig tradition som vi har på min skola. Det är lärarna mot NV3A. Eleverna får fuska hur mycket de vill. Det viktiga är att lärarna åker i ån. Det har använts traktorer och bilar och vid ett tillfälle en grävskopa under årens lopp. Roligt roligt. Sedan är det bara avslutningen kvar.
.
Ha det grymmast / Jonas

Kommentarer
Postat av: Mössan

Har tråkit å tänker därför dryga mig, ner dragna, lite särskrivning där va ;P

2010-06-10 @ 20:57:24
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/
Postat av: Albin

yo, do u wanna länka? hojta till isf! ska också vara utbytesstudent kan jag tillägga hehe :D



peace

2010-08-26 @ 00:54:22
URL: http://albinsusatripp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0